tisdag 4 augusti 2009

Sol, glada människor och dockteater - vad kan man mer önska?

Idag gungade kullen av kreativitet!

Inneberga har idag fyllts av skapande. I ena delen av trädgården höll 18 barn och vuxna till och skapade tillsammans nya dockteater dockor. Gamla gosedjur fick helt ny skepnad och nya berättelser tog form samtidigt som kända visor som "Björnen sover" plötsligt fick annat liv.


I en annan del av trädgården påbörjades en två dagars slöjdkurs. I färskt material slöjdas knoppbräden och pallar fram. Ur hela stycken klyvs bitar fram som hyvlas och täljs till vackra bruksföremål















Dagen avslsutades med föreställningen "Prinsessan på Ärten". Bredvid mig på backen sitter en liten kille som mitt under föreställningen frågar mig: Åsa, måste man se det här? Nej, svarar jag, du får göra precis som du vill - du väljer själv om du vill sitta kvar och titta. Åsa - då sitter jag kvar!

Imorgon onsdag 5 augusti kl. 16.00 bjuder Vi in till Öppen musikscen - kom och spela, sjung eller lyssna.
Stina BluegrassBand kommer och vi hoppas även på ett gäng nyckelharpor !
Varmt välkomna

1 kommentar: