lördag 19 juni 2010

Kronprinsessans bröllop och Tores 3 års dag

Idag har vi firat Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel och vår son Tores 3 års dag.
Fast vi annars inte har Tv här på Inneberga så var det idag självklart att se till att även vi kunde följa kronprinsessan och hennes blivande make längs altargången fram till vigseln.
Ända sedan jag fick möjlighet att i mitt arbete möta landets blivande regent så har jag varit en stark beundrare av vår kronprinsessa. Då, när jag arbetade för Lutherhjälpen var kronprinsessan nyutbliven beskyddare för Lutherhjälpen och nyss fyllda 18 år. Vi var en liten deligation på 3 personer som fick privilegiet att möte vår nye beskyddare på Stockholms slott. Närvarade gjorde också den dåvarande pressekreteraren för hovet samt en hovdam.
Jag blev oerhört imponerad av denna unga dams kloka frågor och starka engagemang.
Jag är helt övertygad om att vårt kungahus har en viktig roll och jag tror också att det är ett viktigt inslag i en demokrati. Så vi på Inneberga säger: Länge leve brudparet ! Hurra Hurra Hurra Hurra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar