lördag 25 juli 2009

Dagens favoriter - Morgan Alling och Åsas äggvåfflor

Lördag med våfflor och sommarprat i P1

Jag älskar P1 och jag har många gånger hört Guds röst tala i P1, program som har lyft fram viktiga samhällsfrågor och dagens sanningar. Människor som jag fått "möta" genom P1 och som många gånger har fått mig att fatta viktiga beslut.

Idag strömmade Morgan Alling ut ur P1 och talade om sig och sina erfarenheter på ett sätt som fick mig att lyssna, under tiden som jag gräddade äggvåfflor.

"Vad vuxna har gjort mot mig som liten har jag inget ansvar för. Men vad jag gör mot människor idag har jag 100% ansvar för. Jag tänker inte kriga, kriget är över och jag vann!" Morgan Alling

Det är så viktigt att påminna sig om att saker och ting inte blir vad det blir utan Vad du och jag gör det till. Det finns ingen annan som kommer förändra åt dig, göra världen bättre eller människorna snällare. Det börjar hos Mig och tillsammans med Dig så skapar vi ! Tack Morgan och alla andra som är med och ingjuter värme, hopp och framtidstro !

Våfflorna vi serverar här i Caféet är gjorda på mjöl ifrån Runtuna, Olja ifrån Julita, ägg ifrån Sörmland.
Åsas bästa våffelrecept 4 pers:
3 ägg, 3 dl mjölk, 3 dl vetemjöl, 2 msk olja, 1,5 tsk bakpulver - blanda och grädda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar