måndag 27 juli 2009

Gud har gjort det igen..

Nu skickade Gud Petra Mede !

I lördags så hörde vi Alling, idag, ja då var det dags för Petra Mede. Vilken grym ironisk 60-talist! Jag tycker att hon är Sveriges roligaste komiker. I lördags skrev jag att jag hört Guds röst, det har jag, men alltid genom P1. Det är inte ironi. För mig handlar det om att ta del av nutida evangelium, viktiga budskap om vårt liv idag. Reflektioner som landar imig och får mig att fundera över min roll som människa - medmänniska!

Men, Petra Mede, om du skulle behöva en ny medarbetar så ställer jag gärna upp. I början på 2000 talet mötte jag olika sammanhang och publik som "marknadsförförerska" med budskap om rättvishandel. Alltid med kärlek! Jag tycker att Mede skall blanda in lite mer kärlek...


Appropå Kärlek - snart är det onsdag och då har vi här på kullen onsdagskonsert. Nu, den 29 juli kl. 16.00 är det dags för Thomas Cervin, Katrineholmsgrabben som flyttade till Uppsala för studier. Thomas skriver sin egen musik, det gör han med bravur. Inte ovanligt att hans låtar blir jämförda med Simon & Garfunkel. Kärlek, värme och hopp - det är Thomas Cervin.

Så, varmt välkomna att slå er ned i vår trädgård och gunga med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar