söndag 23 maj 2010

Kvinnors företagande stärker Väg 223


I helgen har vi haft en seminariehelg i förening väg 223. Alltid när vi möts så flödar idéerna och kreativiteten står på topp. Utmaningen är att gå ifrån snack till verkstad – att allt det där som vi spånar kring faktiskt blir av. Där har vi just nu nått långt. I föreningen har vi tagit initiativ till projektet Raket o Paket. Vi har blivit beviljade 470.000 kronor ifrån ”Kvinnors företagande stärker Sverige”. För dessa pengar har vi anlitat ett externt projektteam som tillsammans med oss skall utforma paketresor längs vår väg. Vi arbetar just nu med att se vilka är våra målgrupper, vad för resor vill de ha, vad är de beredda att betala, hur skall de paketeras, kommuniceras och säljas? Tillsammans skall vi ta fram, utveckla, sälja och genomföra dessa resor med målet att öka omsättningen i våra företag.
Genom att vi är många som tillsammans bär kostnaderna för gemensamma satsningar så kan vi nå mycket längre och uträtta mycket mer än om var och en av oss försökte göra vår marknads föring helt på egen hand. Samarbetet startade vi våren 2008 och sedan dess har vi arbetat fram en gemensam affärsidé, en kommunikationsplan, en grafisk profilguide med vår fantastiska logga, marknadsföringsmaterial, hemsida och inte minst tillfällen för kompetensutveckling men kanske det viktigaste – just samarbete ! Titta in på vår hemsida väg 223. Som ordförande för föreningen känner jag mig oerhört stolt att tillhöra en grupp av företagare, där vi alla är kvinnor och där många av oss vill kombinera en ökad omsättning med tanken om ett ”må bra” företagande. Utmaningen är inte att starta ett företag. Utmaningen är att driva det och se till att det jag gör i mitt företag får mig att må bra, får mig att tjäna de pengar jag behöver, nå de mål som jag sätter upp och hela tiden bli bättre på att sälja det som skall ge mig min inkomst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar