onsdag 6 maj 2009

Nu börjar det dra ihop sig...

Ett program som jag har sett med munterhet är Extremehomemakeover - har ingen tv men detta program har jag lyckats pricka in några gånger på besök hos vänner.

Själva poängen som jag plockat med mig är att det går att åstadkomma rejäl förändring och att det går att hitta krafter som är beredda att bidra. Jag tycker att det är spännande att ta med sig det i sin vardag, i det lilla. Idag var en sådan dag.

09.00 Malin som driver butik Landshammer http://www.green-house.com/malinbergstrom.html längs väg 223, kom för att hjälpa mig att bringa lite ordning i kaoset efter den stora fixarhelgen. Vi röjde det sista som skall bli ikonbod och som skall invigas på söndag. Vi flyttade möbler i köket, som på fredag skall se dagens första ljus sosm "Farmors Café". Mer om detta när allt är iordning. Efter att malin åkt kände jag mig lite lugnare och vilade i att det kommer att hinnas.

Åke Berg, vår granne, dök upp, en annan räddare i nöden. Har arbetat intensivt vid min dekopörsåg de sista dagarna för att få klart mina nutida ikoner till vernissaget. Plötsligt hoppade en liten liten metall del bort och var som helt försvunnen. Denna lilla bit skall Åke försöka återskapa - vad skall jag säga - tack för att det finns vänliga människor som är med och skapar förutsättningar för att gå framåt !

Lite senare dök en anna granne upp och vi talade om min vision om att återuppbygga ladugården som brann ned för ett antal år sedan. En vision om en byggnad som inrymmer både verkstad, butik och galleri. Kanske han kunde ordna fram en del timmer - dessutom ur den skog som min farfar en gång förvaltade. SÅ nu skall jag bara hitta några entusiastiska människor som vill timra !

23.05 Målar café disken som jag
fick ihop nu ikväll när min yngsta
assistent 2 år somnat.

Nu är det dags att säga God Natt.

2 kommentarer:

  1. Men se så bra det blir! Nu ska vi bara sprida ut länk till din blogg här och där så att de blir beroende och vill läsa nya inlägg varje dag.
    Och de kommer de ju att vilja besöka dig på kullen också.
    Heja heja!

    SvaraRadera
  2. Ja, men du ser! Svårare än så är det alltså inte! Gud så kul, nu ska jag kolla in här varje dag och se om något hänt!
    Kör hårt!

    SvaraRadera