torsdag 7 maj 2009

Rättvisemärkt smakar ännu bättre...





Nu börjar det bli ordning i butiken!



Idag fick vi våra rättvisemärkta varor på plats. Leverans från Sackeus.



Helt otroligt goda chokladkakor, vad sägs om chokladkakor fyllda med kaffetryffel?!



Eller varför inte ett helt underbart te såsom Rasberry & Roses Green te. Odlat av ett kinesiskt kooperativ.



I mitt tidigare liv har jag försökt rädda världen genom insamlingsprojekt, utbildningsresor, information om den otroliga fattigdom som finns i världen. Just nu ägnar jag mitt liv åt de mindre sammanhangen. Min verkstad, Tore 2 år, skapandet, mina ikoner i intarsia. Det känns riktigt och meningsfullt. Att få ta emot människor här i min lilla butik, avnjuta ett rättvisemärkt te, tala om hantverkets betydelse, om att må bra - känns som en väg till att vara med och rädda världen.

2 kommentarer:

  1. Så trevligt Åsa. Vi skall verkligen försöka komma förbi och shoppa och fika i ditt café i sommar.

    SvaraRadera