fredag 5 juni 2009



Grupper, varmt välkomna till Butik Inneberga
Sedan jag öppnade min verkamhet här på gården har jag haft det roliga uppdraget att få ta emot grupper. Syföreningar, arbetslag, konstföreningar, kulturresegrupper, kompisgrupper och så igår kom Zontaklubben 1 ifrån Nyköping - Oxelösund. Ett helt underbart gäng med 29 damer. Jag och min son Tore 2 år tog emot. Jag brukar berätta lite om gårdens historia, om mitt snickrande, mina hantverkarvänners bruksföremål, om att vara företagare på landsbygden, om önskan om att få ändra om i lagar och paragrafer för att underlätta företagandet och om kopplingen till Carl Malmsten. I går berättade jag också om mina nutida ikoner i Intarsia. I morse fick jag detta mejl i min brevlåda:
"Hej Åsa,
Tack för igår – vilket trevligt besök, och vilken spännande berättare du är! Jag njöt både av ditt härliga engagemang i dina berättelser, dina underbara produkter, både dina egna och det andra som fanns i den hemtrevliga butiken – och Tore, lille Tore, vilket charmtroll. Jag kommer tillbaka ! Ingrid Carlson - Nyköping Oxelösunds Zontaklubb 1 "
Jag har ett fantastikt jobb, och det är otroligt roligt att få ett mejl som detta ifrån Ingrid. Tack för ditt fina Tack. Åsa




1 kommentar:

  1. Ja, vad skall man säga? Det är ju så att man blir tårögd<3

    SvaraRadera